PV/LA-ST

Diagnostiek van rekenproblemen: het belang van een kwalitatieve analyse

26-05-2020
Thomas More Hogeschool - Sint Andriesstraat 2 (Campus Sint Andries) - 2000 ANTWERPEN

Rekenproblemen kan je via gestandaardiseerde onderzoeksinstrumenten vaststellen op alle leeftijden. De resultaten geven een duidelijk beeld over de achterstand en de hardnekkigheid van het probleem. Daarnaast kan een doorgedreven proces- en foutenanalyse de rekenvaardigheden gedetailleerd in kaart brengen. Juiste antwoorden komen immers niet altijd tot stand op basis van mature en snelle strategieën. Fouten kunnen veroorzaakt worden door een uitval in verschillende rekenvaardigheden, die elk een andere en aangepaste aanpak vereisen.

In deze vorming leer je op verschillende manieren rekenfouten beschrijven en analyseren. Aan de hand van een casus oefen je de beschrijving van de fouten en bijhorende niveaus. We bieden eveneens aanknopingspunten voor ondersteuning en remediëring, zodat je in staat bent om de analyse te vertalen in een behandelplan op maat van je cliënt.

SPREKERS

  • Ellen Meersschaert, docent Logopedie en Audiologie Thomas More

DOELGROEP

  • Logopedisten  

Datum en tijd

Dinsdag 26 Mei 2020
van 09:30 tot 16:30u.

Einde inschrijvingen: Dinsdag 19 Mei 2020
Annulatie mogelijk tot: Dinsdag 12 Mei 2020

Programma

Docenten

Prijs

Student: 50,00 EUR

logopedist: 100,00 EUR

andere: 100,00 EUR

Organisator

Opleiding Logopedie en Audiologie

Opleiding Logopedie en Audiologie


03/432.40.40

pv.la@thomasmore.be

Contactpersoon

Goethals Greet

Goethals Greet


03/432.40.40

greet.goethals@thomasmore.be