The window of tolerance in gesprekken met kinderen en jongeren bij storend gedrag
TOEGEPASTE PSYCHOLOGIE
In deze workshop leer je hoe je the window of tolerance kan gebruiken in gesprekken met kinderen en jongeren rond storend/lastig gedrag. We staan stil hoe dit denkkader kan helpen in het omgaan met lastig/storend gedrag, wat het ons zegt over waar het kind/ de jongere zich binnen the window situeert, wat dient er te gebeuren om te zorgen dat het kind terug binnen zijn raam kan functioneren, …
Uiteraard staan we ook stil bij wat dit denkkader voor de hulpverlener zelf kan betekenen; waar bevindt hij/zij zich ergens, wat heeft hij/zij nodig om adequaat om te kunnen met het gedrag van het kind/de jongere, …
Dankzij deze workshop krijg je concrete tools mee en vergroot je je competentiegevoel om met dit gedrag om te gaan.
Praktische informatie
Trainer
- Emilie Rousseau, psychologe en docent verbonden aan Thomas More Toegepaste Psychologie met een expertise in gespreksvaardigheden. Zij heeft veel ervaring in het begeleiden van minderjarigen met gedrags- en emotionele stoornissen en verstandelijke beperkingen.
Doelgroep
- Psychologisch en (ortho)pedagogisch geschoolden, zoals opvoeders, maatschappelijk werkers, zorg coördinatoren, CLB-medewerkers, 1ste lijn hulpverleners, …
Praktisch
- Type vorming | workshop
- Datum | dinsdag 20 februari 2024
- Uur | 09u30 - 12u30
- Groepsgrootte | max. 30
- Prijs | € 60 (documentatie en koffiepauze inbegrepen)
- Inschrijven | Je kan online inschrijven tot dinsdag 13 februari 2024